.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستین کنفرانس سلولهای بنیادی، پتانسیل و چشم اندازها

نخستین کنفرانس سلولهای بنیادی، پتانسیل و چشم اندازها با همت جهاد دانشگاهی گیلان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، امروز در رشت برگزار شد.
در این کنفرانس که با استقبال پزشکان و محققان مواجه شد، دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک خون بندناف با اشاره به اهمیت ذخیره سازی خون بندناف گفت: بانکینگ خون بندناف با هدف ارائه خدماتی نوین در عرصه خدمات پزشکی برای بیماران تشکیل شد و خوشبختانه از سراسر کشور با دارا بودن 16 شعبه فعالیت های مستمری برای درمان انواع بیماری های خونی و ترمیمی بافت های آسیب دیده از جمله قلب انجام می دهند.
وی افزود: از سال 1992 محققان به این نتیجه رسیدند که با استفاده از سلولهای بنیادی، درمان بسیاری از سرطانها امکان پذیر است و امروزه دسترسی به چنین تکنولوژی برتری در جهت دستیابی هر چه بیشتر به قابلیت های سلولهای بنیادی در درمان و تمایز یافتن آنها به دیگر سلولهای مورد نیاز و تولید اندام های حیاتی توجه زیادی را به خود معطوف داشته است.
وی ادامه داد: تمامی والدینی که در آستانه تولد فرزند هستند می توانند با ذخیره سازی خون بند ناف فرزند خود، حداقل تا 20 سال آینده، از سلول های بنیادی ذخیره شده در درمان بیماری هایی که کودکشان به آن ها مبتلا می شود و همچنین خانواده های فرزند به دنیا آمده که مبتلا به انواع بیماری ها هستند، بهره مند شوند.
دکتر بهبودی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان در این کنفرانس گفت: یاد دکتر کاظمی آشتیانی که از دانشمندان زمان حاضر بود در اذهان محققان همواره زنده است و تلاش های همکاران این استاد برجسته در پژوهشکده رویان و همت جهاد دانشگاهی، در راستای درمان انواع بیماریها با استفاده از سلولهای بنیادی بسیار ارزشمند است.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان آماه برقراری ارتباط بیشتر با مرکز رویان و تبادل اطلاعات و تحقیقات ارزشمند پزشکان و محققان گیلانی و این مرکز تحقیقاتی مهم کشور است.
همچنین دکتر مریم اصغرنیا دبیر کنفرانس سلولهای بنیادی، پتانسیل و چشم اندازها با معرفی سلولهای بنیادی گفت: این سلولها، ابتدایی ترین سلولهای سازنده بدن هستند که در طول دوره رشد جنینی پرورش یافته و تبدیل به سلولهای بالغ و خاص می شود که مسوول ساخت انواع بافتهای بدن هستند.
وی تصریح کرد: این سلولها ویژگی توان خودسازی و پرتوانی را دارا هستند که در واقع منشا کل اعضا و بافتهای بدن از جمله سلولهای عضله قلب، سلولهای عصبی، گلبولهای قرمز خون، سلولهای سیستم ایمنی، سلولهای پوست و دیگر سلولهای بافت های مختلف بدن، سلولهای بنیادی هستند.
در ادامه کنفرانس دکتر سعید آبرون، هماتولوژیست و از محققان پژوهشکده رویان به ارائه سخنرانی در خصوص ویژگی های سلولهای بنیادی خون بند ناف پرداخت.
همچنین دکتر سلطانی فارماکولوژیست در ادامه سخنرانی در خصوص مطالعات کلنیکی استفاده از سلولهای بنیادی و همچنین کارشناسان پژوهشکده رویان از نحوه فرآیندهای جداسازی و فریز سلولهای بنیادی خون بند ناف و مراحل کنترل کیفی بانک خون بندناف به ارائه توضیحاتی برای پزشکان و محققان گیلانی حاضر در کنفرانس پرداختند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.